Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 8 juni 2011

När killar inte får ha nagellack så....

Jag har vid enstaka tillfällen målat pojkarnas naglar, när de själva sagt att de vill det. Mellansonen är särskilt förtjust i rosa nagellack. Hi hi! Sambon blir ju dock mindre förtjust. Men vad f-n, de är ju bara BARN!

Så här går det när man inte låter dem måla naglarna, utan istället sätter dem vid köksbordet med papper och tuschpennor... Ha ha! ;-)

Sonen tyckte att han var JÄTTEFIN!

9 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Mina killar älskar oxå att få måla sina naglar! och får de inte de så blir det som din kille... De målar själv;-)
Kram K

Anaiah sa...

Varför blir din sambo missnöjd?

Anaiah sa...

BTW, heja din son som tar saken i egna händer (bokstavligen)!

Västgötskan sa...

Anaiah:
Ja du, fråga mig inte. Karlar.... ;-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Klart de ska få ha målade naglar. Killemannen målar gärna, fast han brukar välja mörkgrått eller blått. Vem har sagt att bara tjejer ska få ha roligt ;)

- sa...

Oh, så fint. :) Lite utanför "linjerna" men vad gör det..? Karlar är bra larviga ibland..inte blir ens son skadad för livet (som en del tycks tro) av att få utforska flickiga saker, som att måla sig. Det är ju en lek, ett sätt att upptäcka världen! Och sött är det <3

Ps. Jag klädde ut min lillebror till tjej när jag var barn. Lekte ju stylist typ och behövde en levande provdocka att öva på...han tyckte det var skitskoj ;)

Emma sa...

Jag tycker också han är jättefin! :-)

Sista gången jag målade sonens naglar, ville han att pappa också skulle ha målade naglar. Men på honom fick jag nöja mig med en tånagel... ;-)

Västgötskan sa...

Anneli:
Tyckte han verkligen det, eller TRODDE du att han tyckte det? ;-D

Emma:
Ha ha! Fick du inte måla fler naglar på honom. Det förstår jag inte ALLS! Lite nagellack på jobbet vore väl fint? ;-)

Emma sa...

Tycker jag med! Sambon höll inte alls med... Förstår ingenting. ;-)