Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 27 juni 2011

Dödsstraff brukar inte kännas aktuellt, men...

Det är sällan jag tycker dödsstraff känns som en bra lösning, men när jag läser om indiska föräldrar som könsopererar sina barn INNAN de har hunnit fylla 5 år, känns det som att det hade kunnat vara aktuellt i allra högsta grad!

Läkarna säger att det endast utförs på barn vars yttre genitalier inte stämmer överens med de inre. Jo men visst, sen att operationen BARA utförs på flickor gör inte att man höjer på ögonbrynen...

3 som har tyckt till:

Jempa sa...

Det är så fruktansvärt så man orkar knappt tänka på det. Hur sjuka kan folk bli..

äppelblomman sa...

Ja fy fan säger jag bara:-( Läse oxå om detta och tänkte precis göra ett inlägg om det. Tror även jag ska göra det:-(
Jag fick ont i magen när jag läste det:-( Hemska människor...
SV: Ha ha jo de borde allt bebisr på 5 månader göra;-) Mina har ju alltid sovit mycket så jag kan aldrig jämföra;-)
Kranm på dej

Nettan sa...

Kan bara instämma. Fruktansvärt att man väljer att utsätta sina barn för detta. Och som du säger så är ju frågan varför det bara är på flickor. Kan det vara att gifta bort en flicka kostar säkert mer än vad en operation kostar? Nej usch.
/ Nettan