Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 16 juni 2011

Mina små "skötebarn" i all sin prakt!

Jag ääälskar verkligen orkidéer! De är det enda blommorna som tycker om att bli misskötta! Och DET är jag bra på! Inga andra blommor överlever min hantering!

Efter att ha legat i dvala nu i vinter (då är de inte särskilt vackra...) så gör de sin entré nu. Hela huset är fullt! Här är ett smakprov på de som hunnit slå ut. I love!




Den sista fick jag av min kära mor för att den aldrig blommade om... ;-)


3 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Ha ha samma här! Älskar orkideer och de är nästintill de enda blommorna som trivs hos mej med, o de är ju såååå vackra!
Kram K

Jempa sa...

Jag har haft en och den dog inom en vecka. Det måste vara nåt fel på mig.

Västgötskan sa...

Jempa:
Hi hi! Övervattning eller för mörkt brukar inte vara så bra. Mina får vatten ca 1 gång i månaden. MAX!! ;-)