Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 7 juni 2011

Grillkväll med skolklassen.

På tal om sommar och åska. Igår var det grillning med äldsta sonens klass. Det hela började bra. Vi hade fint väder i säkert 10 hela minuter!
Under dessa minuter lyckades en pojke (vår...) mer eller mindre "streaka"! (Till hans försvar får jag väl nämna att han hade ett par byxor som var något för stora och han hade glömt ta på sig skärpet).

Sedan drog ett mastodont åskoväder in. Vi stod och dividerade huruvida det var bättre att stå på ängen eller under träden...??!

Mitt under denna diskussion drog blixten ner precis bakom oss och knallen kom samtidigt! Jag har aldrig sett så många vuxna människor rädda på en och samma gång!! (Barnen var konstigt nog, något lugnare...?!)

Sommar, sommar, härligt, härligt... Men som en av klassföräldrarna sa (mitt i ett fniss):
"- Jag tycker det här är roligt. Det är sånt här som folk minns och pratar om i efterhand!"
Han kan ha en poäng där. :-)

3 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Med den bilden kan man tro att det var läraren som streakade. Låter som en minnesvärd kväll oavsett!

Västgötskan sa...

Ha ha! Nej, tack och lov inte, Tove. (Lånad bild) ;-D

Villa Frejas bokblogg sa...

Nejmen fy. Och ändå vill man ju nånstans behålla lugnet inför barnen så att de inte för alltid är skrämda för åskan sen...