Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 12 mars 2011

Västgötskan tippar melodifestivalen 2011.

1. Eric Saade - Hans fans stäcker sig i spannet 2-åringar till 102-åringar. Hur lyckas han fånga hela skaran med sin tuggummi-pop, när det inte alls fungerat för Amy Diamond?

2. Danny - Tyvärr kommer Sverige (som vanligt) inte inse vilken låt som har störst chans i Europa. (Varje år TROR vi att vi vet!)

3. The Moniker - Många har nog svårt att motstå en yngre version av DiLeva (?)

4. Linda Bengtzing - Hur mycket man än försöker tycka illa om Linda Bengtzing och hennes E.N.E.R.G.I. så är det ganska svårt att inte nynna med i de tralliga texterna som kunde varit skrivna av min 7-årige son...!

5. Nicke Borg - Ska föreställa årets "rocker-bidrag". Men det är alldeles för LITE rock för min (och säkert många andras) smak!

6. Sara Varga - Det är tydligen bara jag som inte förstått hur fantastisk den här låten (och/eller artisten är). Vad är det alla ser...?

7. The playtones - Hör kommer rösterna från 50+:are och en och annan raggare att hamna. (Och de är fler än man kan tro...)

8. Swingfly - Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva eller hur jag ska motivera detta. Mer än med: Tja, trummorna finns där. Verkligen....

9. Brolle -Jag önskar verkligen att han hade haft en bättre låt! Killen i sig har ett säreget sätt, speciell röst och utstrålning. Men varför en "gäspar-låt"?

10. Sanna Nielsen - Visst, helt ok. Men har vi inte hört det här ganska många gånger förr?



DN, DN, Ab,

4 som har tyckt till:

bagerskan sa...

Men vem tror du vinner...?

Västgötskan sa...

Jag tror att det blir i den ordningen jag skrev... ;-)

Tove Kungsholmen sa...

Håller nog med. Men jag tror fan att Danny tar det. Hoppas!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Godmorgon!
Var det rätt låt som vann nu då?:))