Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 21 mars 2011

Utan brutna ben...

Då var man tillbaka i verkligheten efter en långhelg i Branäs/Trysil. Underbart väder, sol och någon minusgrad! Där i backarna susade en darrande Västgötska ner på lånade skidor i hoppet om att inte bryta några ben.

Jag har egentligen inte så ont av hur brant en backe är, däremot klarar jag inte av höjden! Stå högst upp på ett fjäll och se dalgången flera mil nedanför (minst!) får den grönaste backe att framstå som 45 gradiga väggen i Sälen... :-P

HÖGT!!! Ser ni hur han är på väg att dö...?!

Men några blåa och en otroligt mesig (t.o.m. i mina ögon) halva av en röd backe hans med också. Veckan var dock alldeles för kort! Nästa år får det bli 7 dagar istället för 4...

Bilder kommer! :-)

PS. Ingen som vill köpa en (snart) 7-åring billigt? :-P

5 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Gärna, vår 22-åring har just flyttat så det är lite tomt här! Får man med den där "nyfödda" prylen så är affären biff!
Härligt inlägg som vanligt!
Jag gillar branta backar, bara jag slipper åka i dem!
Ha en fin vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

oumberligating sa...

Gillar din bilsmak....en av de absolut snyggaste designkoncepten någonsin på BMW 6 serie....kanske vi får bra rabbat om vi köper två........!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

äppelblomman sa...

Åhh va härligt med skidsemester! Nästa år ska banne vi med åka upp till sälen o åka massor av skidor!
Nä tack ingen sjuåring, har en sex åring här hemma som går mej på nervärna;-)
Kram K

Lina sa...

Japp, båda 2 bankar mitt arma hjärta hårt för. Det är nog kombinationen brittisk accent män som lagar mat!

Vad roligt med skidor. Själv vill jag att backen ska vara så flack så jag får staka mig ner på slalomskidorna. Jag är skiträdd faktiskt..

Västgötskan sa...

Peter:
Nej, lill-killen vill jag gärna behålla ett tag till. Men jag kan återkomma när han kommit in i 2-årstrotsen. ;-)

Äppelblomman:
Låter härligt. Sälen är snäppet bättre än Branäs. :-D

Lina:
Skönt att höra att man inte är ensam. Ha ha!