Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 28 mars 2011

Hm..? Jag kan visst inte HLR... "Toppen!"

SvD har en intressant artikelserie om barnflickor, som jag skrev en del om i förra veckan. Idag blev det bara för mycket...

Jag skiter väl fullständigt om min barnflicka har lärt sig säga "Topp!" eller "Tack gärna!" (istället för "bara" Ja, tack) om hon inte får lära sig Hjärt- och lungräddning, för att med den otroligt viktiga kunskapen kunna rädda livet på mitt barn?!

Nannyakuten i stockholm lär istället för livsviktig kunskap ut till sökande barnflickor:

- Hur de ska klä sig. ("Preppy" och gärna med pärlörhängen).
- Vad de ska säga. (T.ex. Topp! Härligt!)
- Hur de ska bete sig. (T.ex. att tacka ja till kaffe, även om de inte dricker det. Eum...?)
- Kroppspråk. (Bl.a. upp med hakan, in med magen).

Ok, det är alltså sådant som är viktigt när man anställer någon som ska ta hand om de man värdesätter mest i hela världen?! Den övre medelklassen och adeln (som Nannyakuten själva kallar dem) verkar ha helt andra kriterier än mig...





SvD, SvD,

2 som har tyckt till:

Jempa sa...

Men herregud, det låter som nån sekreterar-platsannons från 40-talet.

Anonym sa...

Bojkotta Nannyakuten!