Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 13 mars 2011

Det är inte politiskt valfusk det handlar om!

Som vanligt är det rubriker så som "fel låt vann" och "röstkaos" som dominerar tidningarna. Röstat är röstat. Get over it! Det är inte något viktigt politiskt val det handlar om...!!
Jag vill bara i stillhet säga att; det var inte så illa tippat av mig igår! Fick ju pallplaceringarna rätt i alla fall, även om det inte var vad jag hade hoppats.


Så här dagen efter kan jag bara konstatera; det var väl ändå en jädra tur att inte Sanna Nielsens tråk-låt vann! Men föga förvånande att "powerballad-länder" som Frankrike, Storbritanien och Irland gav henne höga poäng. De är som vi svenskar gällande vår "äkta" schlager: De tror, år efter år, att deras älskade ballader har en chans i Europa...
(De enda som faktiskt lyckades med det en gång i tiden, var Irland på den tiden då Johnny Logan dominerade och charmade sig igenom hela tävlingen!)

Jag tror förvisso att gullepop-prinsen Saade har en hyfsad chans i den stora festivalen. Samtidigt är jag övertygad om att Danny hade haft en större chans! Hans framträdande (och röst) var hästlängder före Saade!




2 som har tyckt till:

Viola sa...

Instämmer helt. Igår handlade det för min del mest om att försäkra mig om att inte fel låt vann än att faktiskt rösta fram en favorit. Men hellre en låt det svänger om än en man sitter och nickar till av.

Jempa sa...

Jag tror också det kommer att gå bra i år. Jag vågar nästan tippa på en Topp 10-placering vilket är jäkligt modigt med tanke på hur det sett ut de senaste åren..