Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 7 mars 2011

Första gången.

Både jag, sambon och mellansonen har åkt på förkylning och/eller halsont. I natt var det lill-killens tur. Han hade sovit ett par timmar, lugnt och stilla i sin säng.
Nästan exakt när vi hade lagt oss och släckt lampan, hörde jag bara ett konstigt ljud. Det tog några sekunder innan jag uppfattade att det var sonen och det lät som om han inte fick någon luft. Gissa om jag STUDSADE UPP ur sängen?!

Sen fick han sova mellan oss och resten av natten låg han nästan PÅ MIG och snörvlade, hostade och nyste mig i ansiktet...
Under dagen idag har han mestadels sovit och vart hängig. Men värst av allt är hostan och slemmet i halsen. Jag blir hypernervös varje gång han hostar och skorrar... Dessa små, små lungor och små, små luftrör. RS-virus snurrar det i huvudet, men det kan ju lika gärna vara en förkylning.

Blir det värre i natt eller imorgon ringer jag Barnmottagningen! Just nu håller jag bara tummarna. Inte kul när ens 5 veckor gamla barn får sin första förkylning... :-(


3 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Nä uscha va hemskt:-( Lilla hjärtat så liten och så kan man inge göra! Jag håller mina tummar att han blir piggare!
Kram K

Tove Kungsholmen sa...

Usch, hoppas han repar sig fort!

Kakans mamma sa...

Usch vad tråkigt :( Känner igen den där hypernervösa, min kaka var inte många veckor första gången det lät som hon höll på att kvävas, då sov hon på mitt bröst istället.. ;)
Fast vi bokade upp huvudändan på vaggan och köpte saltvattenspray..hjälpte faktiskt även fast jag ändå sov på helspänn.
Hoppas han blir frisk fort!