Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 24 mars 2011

Försöker ni fortfarande bli söta(re)?

Jag försöker, som några av er kanske redan vet (?) att sluta med godis och andra sötsaker på vardagar.

Hur ofta äter ni godis?
(Vågar ni svara ärligt?) ;-)

6 som har tyckt till:

Sanna sa...

Iom att jag också försöker undvika godis/sötsaker på vardagarna så blir det två dagar i veckan (fredag och lördag - ja, jag VET att fredag är en vardag, men jag valde in den istället för söndag ;)).

Tove Kungsholmen sa...

Jag äter ganska ofta men sällan mycket utan snarare bara ett par bitar. Är ingen godisfrossare.

- sa...

Det går i perioder det där. Just nu har jag lyckats hålla mig till att äta godis enbart på helgen, och faktiskt inte ens varje helg. Men jag har perioder - mest på hösten/vintern tyvärr, då jag MÅSTE ha nåt sött i mig varje dag. Det behöver dock inte vara godis, det kan vara kakor odyl också. Men jag får oftare crawings då på kvällen, och bara MÅSTE knalla iväg till macken för att handla smågodis..

Godisjunkie i perioder med andra ord ;)) Kan också tillägga att när jag väl HAR en påse godis/chips/stor chokladkaka, eller va det nu är, kan jag inte sluta förrän det är slut! Fasen, det ÄR verkligen som ett missbruk det där..

Jempa sa...

Jag åt varje dag förut men drog ner till typ en dag i veckan för flera månader sen. Det har tyvärr inte märkts alls på mjukheten runt magen, så jag funderar på att börja igen.. :)

Västgötskan sa...

Vad härligt att höra att man inte är ensam..! (Vad det nu hjälper EGENTLIGEN..?)

Jempa: Jaså, då kanske jag inte ska sluta i alla fall. ;-D

- sa...

Ja vad ska man säga..beach 2011 känns väldigt långt borta som realistiskt mål..