Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 14 mars 2011

Northug besökte Skavlan.

Jag tittade på "Skavlan"-reprisen igår kväll och de hade bl.a. Petter Northug som gäst. Jag måste ju säga att killen är störtskön! Han är ju inte sen att driva med sig själv heller.

När ämnet om hans glädjetårar efter vinsten i dubbeljakten kom upp, sa han att anledningen till att media inte skulle se det där var för att det har tagit honom så lång tid att bygga upp sin tuffa image.


Han fick även frågan om han hade blivit förbannad om Hellner hade gjort en "slidestop" innan mållinjen och han svarade snabbt "Ja!" och skrattade.

Han berättade dessutom att han hade hört att idrottsmän sov mycket och tänkte att "det här måste ju passa mig!"
Ha ha! Om det är ett viktigt kriterie kanske jag kan bli elitidrottare också...? ;-)

Media måste älska att framställa honom som en skitstövel, när de egentligen vet att han inte är det...

2 som har tyckt till:

desperat hemmafru sa...

Nu måste jag in på svtplay och kolla! Jag har också på känn att det är en cool kille.

katta sa...

Hej. Håller helt klart med...en riktig skön kille. har fått helt annan bild av honom sen ja såg skavlan! han har ju mycket humor och inte alls så tyken som man trodde. Hans ögon är det inte fel på heller ;-)