Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 1 december 2008

Vad hände med julmagin?

Tomteparad för 28:e gången i mitt liv. Det börjar kännas rejält uttjatat..! Nu går man ju bara dit för barnens skull.
För det första hade julen mer magi när man var liten. Tomten, mormors goda gröt, den skumma lukten från farfars vörtbröd (som jag för övrigt vägrade äta!) julklappar, spänning, önskningar som gick i uppfyllelse...
För det andra; vems brillianta idé är det att stadens lucia + tärnor ska åka i BILAR?? För (jag vet inte exakt hur många års sen men), då kom de i häst och vagn. Kan det bli mer stämning än så...?! Bilar...??? *suckar*

Sonen fick två kolor igår av tomten i paradtåget. Hans ögon lyste och munnen log! Jag var lite avundsjuk. Inte av det faktum att han fick en kola alltså, utan att på hans reaktion.
Vad hände? När blev julen något annat än magi och spänning? Fast egentligen vet man väl svaret. Man blev vuxen...

2 som har tyckt till:

Tessan sa...

Japp, vi blev vuxna.
Men faktum är att jag funderade i liknande banor igår. Fast tvärt om. Eller nåt. Men i alla fall så tycker jag att magin har kommit tillbaka nu när jag är förälder. Framför allt i år när storebror är 4½, snusförnuftig och mycket impad av allt spännande och magiskt :-)

Västgötskan sa...

Jo, det är ju roligare nu när man har barn helt klart.
Men jag önskar ändå att man vore lika "ovetandes" som förr, när man trodde på tomten och allt var "mystiskt" :-)