Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 3 december 2008

Socker-abstinens!

Herregud, man kan förlora förståndet för mindre...! Det gick jättebra fram t.o.m. 5:e dagen. Helgen var gôr-jobbig och även måndagen. Igår var ganska ok. Idag är det 10:e dagen för mig utan godis (och framför choklad). Jag är sååå sugen på en sån här just nu! ---->

Har fuskat lite idag och ätit några pepparkakor i och för sig. Men det räknas väl inte som godis, va...? Eller...? :-O
Skärpning! Nya tag! Kan ju glädja mig åt att jag åtminstone är inne på min 5:e vecka av simning (2 ggr/vecka). Lite stolt över mig själv! :-)

Jag är övertygad om att chokladtillverkarna tillsätter något ämne som gör att man blir beroende!!!
Jag vet; socker tänker ni. Men om det vore just sockret jag var "beroende" av, varför är jag inte sugen på nåt ANNAT godis..? Det är just choklad som är mitt stora gissel (och många andra tjejers också, som jag förstått det). ;-)

Ja, ja, ut ska den j**la choklad-masken i alla fall! Ut och bort, långt härifrån! *håller tummarna*

1 som har tyckt till:

Anonym sa...

Ja du det är galet gott med choklad =) Jag tror på att man ska unna sig snask 1gång i veckan.