Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 1 december 2008

Låt killen få vara Lucia!

Stackars Freddy Karlberg, som inte får vara lucia, trots att han fick 50 % av skolans röster.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3890408.ab

Låt killen ha en vit klänning och ljus i håret. Spelar det någon roll?
När det gäller sånt här ska det vara så "tradionellt", men när det kommer till en sån sak som löner så ska det minsann vara 100 % jämställt! (Missförstå mig inte nu, jag menar bara att det borde gälla åt bägge hållen).
Mår han bra av att ta på sig en klänning så låt honom göra det!

Han må inte ha rektorn på sin sida (eller resterande hälft av eleverna). Men han borde ju åtminstone ha religionsläraren på sin sida. För vad hette han som hade "klänning" och krona...? Jo just det, Jesus... ;-)

4 som har tyckt till:

Anonym sa...

fast det är ju ett kvinnligt helgon man firar på lucia. tog upp samma sak i min blogg idag.

Anonym sa...

Oj vilken häftig bloggdesign :-)

Västgötskan sa...

Sarah:
Ja, ett helgon som levde för ca 1700 års sen och torterades pga att hon var kristen.
Jag hoppas tiderna har förändrats sen dess. ;-)

Sen säger jag som du skrev i din blogg; egentligen kan jag inte bry mig mindre. Tycker bara det har blivit sånt rabalder över något så löjligt (när det är krig och annat i världen)... :-/

Västgötskan sa...

Sanna:
Tack! :-)