Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 12 december 2008

"Fjollbollar" och EN stor "katt"

Jag har bakat lussekatter för första gången i mitt liv. Jädrar vad bra de blev! *chockad men stolt* Saftiga och goa, inte som de där torra "katterna" på Ica´s hylla som smular sönder, så fort man tittar på dem.


Men det som förvånar en ovan bakare (som jag själv) var hur mycket de jäser! Först degen, sen efter man har gjort dem och sist, men inte minst i ugnen! Som synes på bilden så blev hela plåten en enda STOR lussebulle. Men det var lika gott för det! Ha ha! :-)



De ska tydligen döpa om Globen. Inte för att jag bryr mig särskilt mycket...

Men vem kom på de "brillianta" förslagen...? "Fjollbollen"..??? Ironin flödar (Hoppas jag)!!!

3 som har tyckt till:

Anonym sa...

Tja, eftersom hon är knuten till Sony BMG, har (haft) flera samarbeten med Sony Ericsson och snart är en världsstjärna och tillika Sverigeikon ser jag inga andra alternativ än Amanda Jenssen Arena.

Västgötskan sa...

*skratt*
Du är lite insnöäd, käre bror! ;-)

Anonym sa...

Ja, visst är min lilla lussefia söt och dina lussebullar ser jätte goda ut. Kan du inte skicka en på posten så får jag smaka? Eller är de slut redan? :) Kramar