Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 4 december 2008

Ska utseendet påverka ALLT ?!

Vad är det frågan om?
Häromdagen läste jag om plastikoperationer som gått fel och det är sååå synd om de som opererat sig. Visst, jag säger inget om att de inte haft otur. Men de VET ju att det innebär risker att lägga sig under kniven. Varför gå till media och "oja" sig i efterhand?

Att dessutom 32 % kan tänka sig att skönhetsoperera sig och 9 % redan har gjort det, tycker jag är en ganska skrämmande siffra!
Självklart finns det de som gör det pga medicinska skäl och det kan jag köpa. Men att man skulle bli såååå mycket lyckligare av att ta bort fett på magen istället för att ändra kosten och motionera, tror jag inte en sekund på!

Idag fick jag mer vatten på min kvarn. Försäkringskassan har nekat fortsatt ersättning till en kvinna med whiplash skada för att hon har för STORA BRÖST...???
Att hon innan olyckan inte haft några som helst problem verkar inte ha någon betydelse. Nu står hon i kö för en bröstreduktion.

Men allvarligt. Vart är samhället på väg, om t.o.m. statliga instanser börjar lägga sig i om hur vi ser ut?! Blir vi inte matade tillräckligt med alla 90-60-90 ideal? Ibland inte ens det, utan mer 60-60-60 material... Ordet "skrämmande" räcker inte ens till i det här sammanhanget!






0 som har tyckt till: