Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 3 december 2008

Kvälls/Nattdagis, ingen självklarhet?!

Menar de allvar? Läste en artikel att S, V och MP är överens om familjepolitiken. Nu är det inte det jag syftade på (även om det är en bedrift i sig!) :-)
Vad jag reagerade på var att de anser att man ska lagstifta så kommunerna måste ha ett kväll- och nattdagis.
I min enfald har jag trott att alla kommuner har varit tvungna att ha åtminstone ETT kvälls/nattöppet dagis (förlåt förskola). Men tänk vad fel man kan ha...

Men hur funkar det? Om man skulle stå som arbetssökande så måste man ta alla jobb man kan få. Om man då blir erbjuden ett kvälls- eller nattjobb och inte har någon släkt eller vänner som kan ställa upp som barnvakt. Då måste man tacka nej till jobbet och har därför inte längre rätt till a-kassa...?! Eller vad menar dom att man ska göra, ta med barnen till jobbet..? :-O
Snacka om "moment 22"...

3 som har tyckt till:

Anonym sa...

Gud va vacker din blogg design är :)

Anonym sa...

e tyvärr inte det. Men vad jag förstått så finns det undantagsregler då...eller??

Västgötskan sa...

Rebecca:
Tack! :-)

Linda:
Det är möjligt... :-D Tyckte bara det kändes otroligt dumt att det inte REDAN fanns krav på det..!