Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 23 januari 2010

Vatten och nudlar kanske vore bättre?

Det var ett jävla tjatande om Mona Sahlins väska?! Nu har man dessutom luskat fram att Reinfeldts klocka kostar 13 gånger så mycket som hennes 6.000-kronors väska. Det är pinsamt att se svenska avundsjukan lysa igenom så som den gör!


Och nej, många inkl. jag själv har inte råd att köpa accessoarer för dessa summor, men vi hade garanterat gjort det själva om vi hade haft samma lön som dem! Ska de leva på vatten och nudlar för att inte reta upp alla Sveriges gnällspikar?



DN, DN, DN, SvD

6 som har tyckt till:

Jempa sa...

Håller med. Står man ut med ett så otacksamt skitjobb som att vara politiker, så FÅR man tjäna lite pengar och köpa fina grejer.

Blir så jävla less på allt gnäll.

oumberligating sa...

Tjenare Kompis! Har du saknat mig? (ler) Sådäringa, nu har jag läst ikapp i din alltid trevliga blogg och ännu en gång sett att vi växelvis kommenterar ungefär samma saker fast ur lite olika synvinklar, det tycker jag är trevligt! Nej, avundsjuk är jag inte, jag gillar inte politiker i största allmänhet! Jag säger så här, hoppas verkligen Mona har en äkta väska, varukopior är det sorgligaste jag vet, bättre då att skapa sin egen stil!
Heljus håller med även där, fast folk kan inte köra bil överhuvudtaget, det är ett som är sant!
Jag vill ju ha kvar mina bloggvänner, så då känns det lite hårt att säga lite "emot" dig, fast jag tror knappast du "raderar" mig för att jag ibland har en annan syn på saker!
Hål som hål säger du eller rättar sagt skriver, sådant gör mig lite orolig!
Personligen så upplever jag en väldig skillnad om någon kör upp ett finger i archelet eller om någon undersöker mina tänder! (ler)
Var på en klassisk prostatakontroll för några veckor sedan! Manlig eller kvinnlig läkare hade gjort detsamma! Men som sagt jag upplever vissa skillnader mellan mina olika hål!
Att du tycker det är sak samma gör mig lite orolig eller annars är det ju helt fantastiskt, tandläkarbesök förvandlas till en riktig "njutning"!
Men du är ju en klok kvinna så du har säkert rätt precis som min Fru, jag är nog bara lite "känslig"!
Jag ska känna efter lite mer nästa gång jag är hos tandläkaren!
Ja, vad händer mer då, har jobbat med hög feber i två dagar nu, inte bra alls, men det var nödvändigt att bli klar med det jag nu håller på med! Jag behöver ju pengar till alla underbara Oumberligating som finns där "ute"!
Ha nu en fin helg alla kategorier!
Och erkänn att du nu blev riktigt glad att få en alldeles Oumberligt lång kommentar denna förmiddag!
Kram ifrån Peter!

Magnus Engdahl sa...

Håller med helt och hållet. De har kämpat sig till sina positioner och är på det sättet berättigade att köpa det de har råd med. Det är föredömligt och gnällspikarna borde lägga sin energi på att nå samma mål.

Anonym sa...

Ja herregud! Klart Mona ska ha väskan! Det var ju samma skrik om Ohlys bostadsrätt för något år sen!Det kan väl inte vara krav på att man ska bo i kollektiv och ha sina saker i en tygkasse för att de är politiker på väntersidan!

- sa...

Äh, Göran Perssons jädra portfölj kostade visst 57 000, det lyckades visst inte Aftonbladet gräva fram..det gjorde Expressen. Jäkla trams! Jag håller med dig fullständigt, var nånstans står det i lagen att man inte får spendera sina pengar på vad man vill..?

- sa...

Ps. Och att väskan är ful och att jag aldrig skulle betala så mycket för den, är ju en annan sak ;) Mona tycker uppenbarligen om den, väl bekomme då :)