Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 22 november 2008

Idol 2008 - Bara fyra stycken kvar...

* Veckans självklarhet: Kevin.
Jag vet inte vad det är. Han ÄR jävligt smörig, men ändå kan jag inte låta bli att sitta och le när han är i rutan. Killen har charm, ett leende som smittar av sig och myyyyycket energi!

* Veckans utropstecken: Johan.
När jag för en gång skull INTE tyckte han sjöng särskilt falskt, så tyckte juryn det. Jag kanske inte har något musiköra, men SÅÅ fel kan jag väl inte höra?? Precis som jag trodde gjorde han ett riktigt bra framträdande med "Friday, I´m in love"!

* Veckans överraskning: RobinB.
What?! Vad har hänt med grabben? Han såg bekväm, kaxig och säker ut...?! BETYDLIGT bättre än tidigare veckor, (även om rösten alltid funnits där). Klockren scennärvaro!

* Veckans neutral: Alice.
Helt ok. Inte mer, inte mindre.

* Veckans frågetecken: Anna.
Tyckte inte alls hon var bra igår. Inte ens i balladen som hela juryn prisade. Alldeles för mycket vibrat!! Hon såg osäker och nervös ut. Varför? Tjejen har ju visat tidigare att hon har en GRYM röst! Men säger som jag läste nån annanstans: Kanske det var bäst, för ANNAS skull, att hon åkte ut. Hon verkar inte klara av pressen (tyvärr)...
Hoppas ändå att någon "fångar upp" henne. Kommer det en skiva, så köper jag den! Jag lovar!

0 som har tyckt till: