Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 10 november 2008

Hur kan kvotering vara en självklarhet ???

Läste i aftonbladet att det är en självklarhet med kvotering i Norge, för att få in kvinnor i bolagsstyrelserna. Hur i h**e kan man se det som en SJÄLVKLARHET? Jag är för jämställdhet, absolut! Missförstå mig inte! Men påstår ni alltså att det skulle vara jämställt att kvinnor får jobb enbart baserat på det faktum att de är kvinnor?! Behöver man ens fundera på svaret...?

Arbete ska; oavsett kön, ålder, bakgrund, ursprung, sexualitet osv, baseras på KOMPETENS! "Simple as that"! Personligen hade jag inte velat skryta med ett fint styrelsejobb (eller något annat jobb heller för den delen), när jag vet att alla runt omkring mig skulle vara osäkra på om jag fick det pga min kompetens, dvs. att jag faktiskt passar för jobbet ELLER om jag fick det bara pga att jag är kvinna..?!

1 som har tyckt till:

Unknown sa...

instämmer helt.