Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 11 november 2008

Kommer jag dö i en hjärtinfarkt?!

En ny japansk studie visar att om man sover mindre än 7,5 timme per natt så ökar risken för hjärtinfarkt och stroke. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3741427.ab
Hur ska det då gå för mig, som inte sovit mer än max (!) 4 timmar sammanhangande sen 7 månader tillbaka...?! :-)

Jag hittade en intressant artikel (trodde jag) om vilka sveriges billigaste bilar var. Peugeout 107, Fiat Panda och framför allt Kia Picanto, borde inte få kallas "BIL". En bil är ett fordon som (enligt mig) ska innebära att:
1. Man får plats bakom ratten
2. Jag ska kunna hitta den på en p-plats, utan att alltid behöva bära med mig ett förstorningsglas.
3. Att jag åtminstone har en liten chans att överleva i en krock, som inträffar i en hastighet över 5 km/h...

Annars kan jag lika gärna köpa en moped. MYCKET billigare och ungefär samma storlek och säkerhet... :-)

2 som har tyckt till:

Anonym sa...

Hmm ska prova kommentera i din blogg oxå =) Du är ju så söt i min blogg,haha! ja du angåående inlägget så kommer vi nog få hjärtinfarkt,för jag sover då aldrig med än 5 timmar i sträck.//Stina

Bodil sa...

Oj, jädrar! En till som helt klart ligger i riskzonen. Precis samma här, max 4 timmar i sträck under de senaste sju månaderna...