Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 1 november 2008

Det tar verkligen emot att erkänna det, men... Igår tyckte jag inte att Johan Palm var så dåligt. Det var något ställe det skar sig lite, men i det stora hela lät det faktiskt (!) helt ok.
Kevin och Robin E = färdiga stjärnor! Vilka röster! Skicka dem direkt till finalen!
Anna fick oförtjänt dålig kritik. Låten var skitsvår. Det GÅR inte att jämföra hennes framträdande (eller någon annan som hade försökt) med Tommy Körbergs! Over all: En riktigt bra sånginsats!

Och så var vi där igen. Lars... Jag vet fortfarande inte vad jag ska säga om Lars. Han är...inte som någon annan! :-) (Fast varför ska man vara det, förresten?) Lailas uttalande: "Sluta spexa och skärp dig" är jag lite frågande till. Har Lars NÅGON GÅNG varit så mycket annorlunda mot hur han är nu..? Det är väl så här han är som person? Och har varit det sen juryn själva valde att han skulle gå vidare.
Så länge man genomför låten, sjunger så bra man kan; varför har det så stor betydelse vad man har på sig eller HUR man framför det? Man måste ju kunna se humorn i det hela?
Personligen tror jag att det har med hans uttalande i media att göra. Hade han INTE gått ut och sagt att han inte vill vinna Idol, så hade de inte gjort så stor grej av det...
Jag vet inte själv vad jag tyckte om det, egentligen. Märkte dock att jag satt och log, där jag satt i soffan. Så på något sätt måste jag ju tyckt om det. Jag säger som Andreas Carlsson: "Det var i alla fall jävligt underhållande". :-)

0 som har tyckt till: