Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 27 november 2008

Jag ska skaffa minst sex-sju barn!!

Denna diskussion om äldrevården; synd att den kommer typ 20 år för sent. Men bättre sent än aldrig kanske. Skrämmande hur de stackars äldre blir behandlade. Läste om tanten som blev glömd på toaletten och sen hittade med brutna armar och sår i huvudet. Hur kan man GLÖMMA någon på toaletten? Minns man inte vad man gjorde (eller vem man lämnade på toa för 3 min sen) så kanske man är lite fel ute...?

Jag säger inte att vårdpersonalen har det lätt. Men just minne borde väl vara ett viktigt kriterie när man arbetar med 65+:are som själva, allt som oftast, inte har något...?!

Det enda att göra för att trygga sin egen framtid är nog att yngla av sig ordentligt! En sisådär 6-7 ungar borde väl räcka tycker jag. Då kan de vara hos mig ca 4 timmar var, per dygn... Det kan de väl inte tycka är sååå farligt..? :-)

0 som har tyckt till: