Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 27 april 2010

Mitt hjärta tycks rusa....!

Lyckades få en hälsokonsult förbryllad idag. Vi skulle på jobbet gå igenom olika tester/frågeformulär för att få fram en hälsoprofil. Det innebar att vi även skulle cykla i 6 min. Min vilopuls låg vid start på knappa 65 slag/minut.

Efter bara någon halvminut var den uppe i 166 slag/minut och strax därefter 184 slag/minut (!) Han såg lite fundersam ut och mumlade något om att de flesta ligger på ca 120 slag/minut. Att jag dessutom upplevde det hela som endast "lätt ansträngande" och "något ansträngande" så var hans enda förklaring att jag förmodligen hade en väldigt hög maxpuls (på ca 230 slag).

Känns skönt att fått det förklarat för sig. Har trott att mitt hjärta varit på väg att lägga av när jag stått på "cross trainern" på gymmet och fått puls på ca 180-190!

0 som har tyckt till: