Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 7 april 2010

LOST - Crazy (but good!)

Då var det dags för avsnitt två på sista säsongen. Förstår knappt att man suttit och tänkt så hjärnan blöder i nästan 6 år för att få ihop alla frågetecken och ledtrådar!
Förhoppningarna på Lost:s finalavsnitt är stora från fansen sida. Jag är naturligtvis inget undantag! Vad förbannad jag skulle bli om jag inte får veta varför:

1. Det springer omkring isbjörnar på en öde ö?!
2. Varför det finns ett kugghjul under marken (fastfruset pga åtskilliga minusgrader), som man kan vrida på och som gör att ön blir osynlig/förflyttas?!
3. Vad är det alla blir "infekterade" med/av?
4. Varför dör alla gravida?
5. Varför åldras inte Richard Alpert?
6. Vem/vad är rökmonstret?
7. Varför kan man resa i tiden och hur påverkar det dem/framtiden?
8. Vem är (egentligen) Jacob?
9. Hur kan de vara kvar på ön och samtidigt vara på "Oceanic 815" igen...?

Man kan ju bli galen för mindre!

6 som har tyckt till:

Tessan sa...

Många frågor blir det...
I senaste avsnittet sa ju Locke något i stil med "Sorry you had to see me like that" till Ben när röken hade gått loss i grottan. Men det är ju inte han som varit röken hela tiden. Jacob också?

Något jag funderade på var om Oceanic 815 inte kraschade och de landade som vanligt i LA (bortsett från att de fortfarande är på ön?!?!), vad gjorde Desmond på planet? Han var ju inte med på den första flygturen, då satt han i the hatch och tryckte på knappen. Och varför var inte Shannon med Boone?

Jag tror jag blir kokko!

Mamma sa...

LOST???????????? Slutade titta på det för längsen,fattade inget..ingen ide att titta på något man inte fattar!!!!! ;-O

Mollamaja sa...

Hej, jag hittade till dig via Peters Oumbärliga blogg. Han har rätt, du skriver suveränt trevligt, hoppas det är ok med dig att jag följer dig.

Daniel sa...

Hoppas du får svar på livets frågor!!!

Västgötskan sa...

Mollamaja:
Kul att du hittat hit! Alltid roligt med nya läsare. :-)

Tessan;
Det var min tanke också. Men vad menade "Mr Black" när han igår sa till Richard "Nice to see you without chains"? Har det inte rasslat konstigt när rökmonstret visat sig?

Som sagt, måååånga frågor.. :-P

Mamma:
Antingen är man nog lost-freak eller så gillar man det inte alls! :-D

Weronica sa...

ja det är ett under att man fortfarande kollar på LOST. För det är ju verkligen konstig serie.
Hoppas på att få svar nu den där sässongen =)