Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 28 april 2010

Jag har blivit oskuld igen!

För första gången bloggar jag från en bärbar dator. Jag känner mig som en nybörjare, en oskuld om man så vill! Alla knappar på tangentbordet sitter som vanligt, men ändå inte. Hur f-n ska man klara av det här i längden utan att slita sitt hår?!

Min sambo brukar mobba mig för att backspace (sudda-knappen) är den jag använder mest. Även på vår fasta dator. Det är ingenting mot vad den får jobba nu. Om backspace hade varit en människa hade den varit utbränd för 8 meningar sedan...!!!

Om jag hade skrivit inlägget i samma hastighet som på den fasta datorn hade ni istället fått se något sånt här:
"För försya kgånn bloggar jeg från wbw bäreber daoer. Ja kännter mi som en nybörjade, sen ossyuld om man nu vill . Ala knappar å tagnent bordet sitter osm vanligt men öndå inte. Hur -fn- ska man lakra av aånt här yatan att slita siyy hår!!!"

Som ni förstår är sånt fullständigt oacceptabelt för en språkpolis som mig! Bloggandet kommer bli en kamp. Hjäääälp!


3 som har tyckt till:

Tove Kungsholmen sa...

Från en språkpolis till en annan - det heter väl "en språkpolis som jag" ?

På tiden att du kör bärbart. Och bra att ha ngt att skylla sina fel på!

Jempa sa...

Oroa dig inte.. Man vänjer sig snabbare än man tror.

Västgötskan sa...

Tove: Eum...pass. ;-)