Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 4 april 2010

Det var bättre förr!

Någon annan som såg säsongspremiären av nya "V"? Jag måste väl erkänna att jag har sett bättre serier, även om den var rätt ok.

Den gamla versionen var ju mycket bättre! När jag satt där framför tv:n i torsdag saknade jag bl.a. den där mystiska, pirriga känslan. Ni vet den som man får...eh...när man är 7 år gammal och kollar på en serie som har riktigt usla 80-tals effekter. *harkel* Jaha, var det kanske DÄRFÖR man tyckte den gamla var bättre... *mumlar lite*

För att inte tala om den snyggingen (Som egentligen inte var så snygg, men som man avgudade enbart för att han var sååå modig!)

<---- "Mr Donovan" i läcker mockaväst!
Visst var det bättre förr?! ;-)


2 som har tyckt till:

oumberligating sa...

Missade V när serien gick första gången, undrar om jag inte bara tänkte på tjejer på den tiden, TV fanns inte under några år! (ler)
Hade planerat att se den nya varianten, men nu tar mina två tjejer all tid istället! (ler)
På mi gravsten så får det stå!
Kvinnorna blev hans liv"!
Se bara hur det gick med bloggandet!
Inte många manliga "föjare" jag fått direkt! (ler)
Fast vi är ett litet "grabbgäng" som trivs tillsammans här på bloggen och i "mailvärlden", en del killar skickar mail istället för att kommentera!
Ja, skit samma, lustig är det i allfall det här manligt kontra kvinnligt!
Var hittar jag allt!
Uppriktigt! Det kommer att bli ett Galleri i framtiden för mig, både i den fysiska världen och på nätet!
Konst i alla dess former är viktigare än många kan tro!
Pratade för ett tag sedan med en döende cancersjuk kvinna på ett Hospice. Hon var överlycklig att hon hade över 100 olika tavlor att välja mellan, sedan hängde personalen upp dem hon valt!
Det gillar jag! Min Fru har ju tidvis bott på sjukhus så även i hennes fall har konsten varit viktig!
Konst ska ju beröra, sedan behöver det ju kanske inte uppfattas som vackert alla gånger!
Själv så har konst fått mig att vilja döda! Bokstavligen, det finns en mycket sjuk norsk bildkonstnär som visat bilder på hur han suger på en barnhand exempelvis! Bl a ska tilläggas, du har kanske läst om det! Jag ger inga namn så någon nyfiken fan vill googla, killen ska förpassas in i glömskan, alternatift......hm...det kan jag ju inte skriva, vill ju inte få min blogg nedsläckt av google!
Det finns gränser i konsten och den är djävligt lätt att dra för den med fungerande hjärna.
Barn ska inte på något sett blandas in om det inte är ur ett barns perspektiv!
Jag gillar inte den här Youtube länken med den smältande kanien egentligen! Tror du känner mig så pass vid det här laget att du förstår vad jag menar!
Ha en fin fortsatt helg!
Kram ifrån Peter!

Jempa sa...

Jaaa, han var ju as-het, och man var svårt avundsjuk på Julie, eller vad hon hette.