Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 17 december 2010

Man måste ju erkänna...

Som ni alla vet lever Gävlebocken farligt varje år.

Jag måste dock erkänna att jag inte kunde låta bli att bli lite imponerad av de män som kom på tanken att försöka KIDNAPPA bocken (?!) istället för att bränna ner den.
Kidnappningen skulle ske genom att muta bock-vakten och sen transportera den med helikopter till Stureplan. Säga vad man vill om själva gärningen, men snacka om att vara innovativa!



SvD, DN, Ab

3 som har tyckt till:

Anonym sa...

He he, väldigt få som konstaterar det orimliga i att flyga bocken med en Helikopter till Stockholm, detta rör sig om några som drivit med väktaren :-)

Västgötskan sa...

Säkerligen. Men fantasin bakom att komma på en sådan idé var ändå smått imponerande! :-)

wtfdc sa...

wow! Jag är mäkta imponerad... och jag som bor så nära har även hört att bocken ligger fortfarande i riskzonen till att bli just kidnappad ;)