Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 1 december 2010

Ett råd i all enkelhet.

Så här i juletider är det många som vänder sig till exempelvis "Majblomman" för att få en liten donation. De familjer som verkligen har det tufft har all min respekt och sympati!

Vad jag däremot inte förstår är människor som säger sig inte har råd med någonting, men sen ändå har platt-tv, mobiltelefoner, bredband och datorer hemma. Visst är det roligt att ha, men det är definitivt inga nödvändigheter och det kostar massor varje månad.

Jag fattar (än mindre!) människor som väljer att låna till resor, prylar och julklappar. Why??
Har man råd med "extra" materiella prylar, så visst. Knock yourself out. Men om du inte har det, köp inte en massa på avbetalning!



AB,

3 som har tyckt till:

- sa...

Oj! Vi hade samma tanke där, skrev ett blogginlägg om samma sak för en stund sen! Håller med dig, helt!

Ps. Har vart utfattig en del jular och valde helt enkelt bort julklappar, förutom till min dotter, men hon fick inget dyrt..

Men klart jag förstår de som får ångest när de inte har råd att fira jul, men ibland har jag en känsla av att julpengarna går till saker som inte DIREKT är nödvändiga för välmåendet..

Freedomtravel sa...

Oj, så rätt du har! Vi har en del människor i vår närhet som jämt klagar över hur fattiga de är. Men de har en massa kabel TV-kanaler och jämt nya mobiltelefoner? Hur kan man då vara "jättefattig"...??

Tove Kungsholmen sa...

Jag fattar inte hur man kan ligga på stranden och njuta av sin semester om man köpt resan på kredit! Galet.