Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 23 december 2010

Drygt 5 veckor kvar (?)

Man läser och får höra många sådana här uttryck just nu:

"Ju fler barn desto härligare/bättre/lyckligare..."
"Det kommer bli helt underbart".
"Förlossningen kommer gå som på räls".
"Övergången från 1 till 2 barn var mycket värre, än från 2 till 3!"

Är det verkligen så putti-nuttigt som alla försöker framstå det till att vara?
Jag tänker mest;
"Hjälp! Tänk om jag/vi inte orkar med tre barn?!" Retur/reklamation är ju otänkbart i efterhand (såklart!) ;-)

5 som har tyckt till:

Anonym sa...

Inte för att skrämma dig men jag har hört att skillnaden är störst mellan 2 och 3 barn. När man är 2 vuxna och 2 barn kan man alltid ta varsitt, men med 3 barn måste någon ta 2 alt lämna någon ensam... Hur som helst klara du väl det mesta eller? Det går säkert bra det här! Lycka till! ¨
//Sara

Fru N. sa...

Tre barn är jättenyttigt för mig :o).

Med två klarade jag av att hålla hemmet välstädat och undanplockat till max. Nu har det mesta falerat och jag skottar mest undan det värst.... hela tiden.

Väldigt nyttigt...

God Jul!

Anaiah sa...

Jag tror att anledningen till att man säger att det är lättare med omställningen från 2-3 än från 1-2 beror på att andra gången så har man inga illusioner kring hur det kommer bli, man är nog mer förberedd på att det blir mycket jobb än när man ska få sitt andra barn.

Dessutom är väl dina barn inte jättesmå heller? Simon var 1,5 när David kom och hade jag vetat då vad jag vet nu så hade jag väntat ettår till med syskon. Värst är när man inte kan förklara och det kan ju ni!

Hoppet mellan jobbighet och att inte klara av är enormt och klara av gör faktiskt de allra flesta :)

God jul och god fortsättning!

- sa...

Äsch, man ska inte lyssna på alla andra, det är ju olika för alla ju..

Men det kommer säkert bli jättebra :-)

God Jul!

Lilla jag sa...

Annars kan du lämna ett till mig ;)
Klart ni kommer fixa detta...med kärlek och lite extra tålamod så löser sig allt.
Kram