Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 5 december 2010

Helg i julens tecken.

Gårdagen bestod av julmarknad, julklappshysterisk shopping och en fika hos sambons farföräldrar. Julmarknaden var strax utanför stan där det vanligtvis finns en närbutik för kött av olika slag. Nu hade de "inrett" en lada med halm/balar (Ja, det låter konstigt, men det var jättemysigt!)

Det blev lite inköp gjorda av både ätliga mått och hantverk. Vissa saker var verkligen superfina, men lite väl dyra tyvärr.
Barnens favoriter var de två nordsvenskarna som stod utanför i hagen och tuggade på sitt hö! :-)

Väl i stan gick vi runt i leksaksaffären i över en timme och "hittade ingenting." Till slut sa jag (som vid det laget både hade fått ont i ryggen och blodsockerfall): "-Ska vi inte ha något går vi härifrån NU!!"
Som genom ett trollslag hittade vi plötsligt "bra" saker och voila; 5 julklappar klara. Skönt!

Personligen tycker jag att det är fullt tillräckligt med 1-2 eller (på sin höjd!) 3 julklappar till varje barn. Tyvärr verkar man vara ganska ensam om detta i dagens spenderarsamhälle...
Sambons ena syskonbarn önskade sig en synth men fick höra att;
"-Det är alldeles för dyrt. I så fall lägger vi ihop och då får du ju bara EN julklapp."
Varpå svaret blev: "-Men... Det är helt ok för mig." (Hi hi! Klockrent!) :-)

2 som har tyckt till:

Freedomtravel sa...

Bra svar! Ja vad säger att man inte hellre vill ha en fin present än massor av värdelöst skräp? Här brukar det kanske bli runt 5 julklappar, förutom när vi åker utomlands (vilket är ganska ofta). Då är det julkappen, så då blir det inga andra. Det har funkat utan problem.

Lilla jag sa...

Haha ja det är ju inte så att hon går utan fler julklappar ändå =)...finns ju från mamma, pappa och farmor å så syskonen med =)

Men det är ju vad hon önskar och hon sa:
"jag förstår om dom inte kan köpa det för det är för dyrt..men jag skulle gärna vilja ha en"
Sötisen =)