Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 13 december 2010

Dubbelmoral...

Även om min övertygelse är hård på fronten "Barn behöver inte 15 julklappar var på julafton-filosofin!" måste jag erkänna att jag är smått dubbelmoralisk... *harkel*

Jag är själv en riktig "sucker" för paket och presenter! Ju fler desto bättre... Jag älskade det som barn och jag älskar det fortfarande som vuxen. Jag skyller det på att jag var ett ensambarn i 8 långa år och nästan alltid fick som jag ville!
(Allt kan dock inte skyllas på mina föräldrar, utan det var mestadels mormor och morfar som hade svårt att sätta stopp för sitt barnbarns önskemål). Kanske därav vill jag hindra mina barn att bli lika bortskämda (?)

Jag fick, hur som helst, frågan av min kära mor häromdagen; "-Vad önskar du dig i julklapp?"
Under årets resterande 11 månader har jag inga problem att hitta saker jag vill ha, men inte alltid har råd att köpa själv.
Nu när jag får frågan kring jul, får jag hjärnsläpp och tänker: "Äh, jag har ju det mesta"... Det är väl förvisso sant, men man borde nog skriva ner alla "brillianta" prylar man kommer på under året.

1 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Precis så är jag med... Önskar mej hur mycket saker som helst i vanliga fall... Men nu då??
O många klappar ska de vara, de r ju sååå roligt att slipa upp dom!!;-)
Kram K