Min träningsblogg - Rund är också en form!

söndag 26 december 2010

Jag erkänner! Jag dömmer efter utseende...

Någon som har ett riktigt bra boktips? Något som inte är allt för "svårläst". Låt mig förklara; senast jag läste en bok (vecko-, dags- och kvällstidningar räknas inte!) var nog för sisådär 6-7 år sen och då fastnade jag i "Pojken som kallades det"- serien. Fruktansvärd (men bra)...!

Jag var inne på en nätbutik för att hitta något läsvärt, men inga författarnamn ringer några större klockor och framsidan på böckerna (ja, jag brukar dömma efter det...*hrm*) ser bara smått underliga ut.

Det slutade med att jag la till alla Alfons Åberg böcker vi inte har hemma (dvs alla utom 2 st) i kundvagnen och slutnotan skulle blivit 935 kr... (om jag hade beställt, men jag ångrade mig snabbt).

Så som sagt; Några tips...?

6 som har tyckt till:

Emma sa...

Som inbiten bokälskare har jag många älsklingar, men har samtidigt samma problem som du. Senaste gången jag läste en bok ordentligt är innan sonen föddes...

Men vad gillar du för böcker? Jag är mest inne på deckare, thrillers mm. Framför allt sånt som inte är verklighetsbaserat. Duger det har jag flera
tips. :-)

Daniel sa...

hmm rekommenderar tex cdon.se så får du se lite om urvalet på böcker

Jag e mera in på personliga berättelser & öden så kollar alltid där innan jag åker till affären!

Jempa sa...

Jag läste just 'K2-på liv och död', en sannhistoria av en svensk äventyrare som klättrade K2 2008 när det blev den där jättekatastrofen och en massa klättrare dog. Intressant och hemsk.

Vill du grina: 'Tusen strålande solar'

Deckare: 'En helt annan historia' av Håkan Nesser.

Jag läser så sjukt mycket så jag får prestationsångest när jag nu ska rekommendera något..

Men Twilight-serien funkar ju alltid :)

Alex Schulmans 'Skynda att älska' är fantastisk.

Västgötskan sa...

Emma:
Jag är "allätare". I mina ungdoms dagar minns jag (konstigt) nog en typiskt B-novell allra mest. Handlade om en kvinna som kraschade med ett flygplan och fick rekonstruerande operationer så att ingen hon kände, kände igen henne... (Visst låter det bra?) ;-)

Jag är inte jätteförtjust i just deckare, som verkar vara det som finns i överflöd. Men kanske för att jag inte hittar något skrivsätt jag gillar, alt. inte ens orkar "sortera" i deckardjungeln? :-)

Jempa:
Vad förvånad jag blir över twilight-rådet. Hade DiCaprio skrivit en bok hade du tipsat om den, eller hur? ;-D

Jempa sa...

Hahaha, förmodligen ;D Nej, där tipsar jag om filmer istället..

Denise sa...

Sophie Kinsellas böcker säger jag bara! Börja med "Mina hemligheter", och du är fast!