Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 2 september 2011

Vanemänniska!

Fy sjutton vilken vanemänniska man är! 
Som många av er säkert har märkt har blogger fått tummen ur och kommit ut med ett nytt gränssnitt. Det är skitbra! Men herregud, vad svårt. Eller ja, svårt och svårt... Det är väl mer det att innan har man klickat på ren vana, så där slentrianmässigt. Nu måste man ju TÄNKA..?! 




Varför publiceringstiden inte stämmer trots att jag ändrat tidszon och sparat lär jag väl komma på om ett tag...(?)


PS. Detta kan vara en av anledningarna till att jag fortfarande har kvar min trogna, gamla (!) Ericsson K660i från typ 2003... Ha ha!


11 som har tyckt till:

Jempa sa...

Jag bytte snabbt och rädd tillbaka till det gamla gränssnittet.

äppelblomman sa...

Jag bytte oxå... men jag bytte oxå tillbaka till den gamla. Fattade nada och kände att tiden inte just då fanns att sätta sig in i detta...;-) Mitt huvud hänger just nu inte med som det ska så jag blir kvar i gamla gängor en stund till;-)!
Kram K

- sa...

Jag kollade på det nya igår och tyckte det var både asfult och icke överskådligt. Föredrar det gamla, tack. Tycker det vore bättre att blogger fixade problemen med att ladda upp kort tex. För de hamnar aldrig där de ska och går inte att "dra i" om man använder nåt annat än Internet explorer..

Och jag vet inte, antingen är det så att både blogger o facebook ändrar på saker hela tiden till det sämre eller så är det alla vi gaml...hmmm...? Nej vi är ju inte så gamla...så det kan inte vara DET? ;)

oumberligating sa...

En snabbis! Trevlig helg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Västgötskan sa...

Ha ha! Betryggande att det inte bara är jag som kände mig lite "noll-ställd". ;-)

Anneli:
Men jag tycker faktiskt att det är lättare att justera bilderna nu, särskilt när man kan förhandsgranska inlägget UTAN att publicera emellan. Nåt bra med det nya! :)

Västgötskan sa...

Peter:
En snabbis så här på fredag förmiddag. Där ser man... :-)
Tack det samma!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha!
Vad betyder gränssnitt?

Västgötskan sa...

Tre ungar och en bebis:
De har ändrat utformningen på sidorna där man gör nya inlägg, ändra layout osv osv.
Man känner inte riktigt igen sig.. ;-)

kattiiiiss sa...

Jag har inte ens kikat på det nya :-) Men skippar nog det då haha

Trevlig helg!

Malla sa...

jag har haft det nya länge nu eftersom jag använder draft.blogger.com. Först gillade jag det inte alls men nu kan jag absolut inte tänka mig att byta tillbaka till det gamla :D

Västgötskan sa...

Malla:
Det är säkert en vanesak, jag hänger kvar i det nya ett tag till får vi se. :-D