Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 22 september 2011

Teknikens underbara värld, del 2...

Vi har ju felanmält vårt bredband till Telia. De har alltså både vårt hemnummer och de fick vid felanmälan även sambon mobilnummer. Idag fick han ett SMS (?!) där det stod:
"Vi på telia behöver komma i kontakt med er".

Vi (jag) fick alltså sitta i den vanliga telefonkön i 35-40 minuter, för att de ville komma konktakt med OSS...?!
Samtalet till Telias bredbands-support lät så här (J = jag, T = telia):


J: "Hej, vi har problem med vårt bredband och felanmälde detta för en vecka sen".
T: "Ok, jag ska kolla här. Ja, det har varit två felanmälningar och båda är avslutade".
J: "Avslutade??"
T: "Ja."
J: "Den senaste felanmälan var ju igår kväll".
T: "Ja, men teknikerna har ansett att problemet inte ligger på nätet/kabeln".
J: "Ok. Men bredbandet fungerar ju fortfararande inte..."
T: "Jaså, nähä. Men jag kan inte se något fel här. Ni kan väl testa med ett annat modem?"

Istället för Kundsupport kanske de borde heta "Kund-ring-gärna-men-försök-att-lösa-det-själv-"...?

5 som har tyckt till:

GlimraSkimra sa...

Tråkigt bemötande = byte av bolag. Krusa dem minsann inte...

Janeth sa...

Teknikens under =P
Tur att du är förädraledig och har all tid i världen åt att sitta i trevliga telefon köer ;D

Jag glömde ju att berätta. Att buzza är att man har anmält sig på buzz sidan och får ibland erbjudande om att delta i olika test"paneler"
Och den här gången blev jag uttagen till att få provläsa allas tidningen gratis i en månad. Jag får även tidningar att lämna ut till vänner. Men jag måste "buzza" andra om vad jag testar, alltså berätta för andra vad jag tyckte, plus att lämna rapporter till företaget.
Förra gången var det sakta Maria kryddor som jag buzzade :)

Anneli sa...

Bedrövligt. Det minsta man kan begära är väl att de ringer upp er inom rimlig tid och gör sitt yttersta för att hjälpa er. Och dessutom när felet är avhjälpt göra en reducering av kostnaden nästa månad.

Men det vore väl lite fööööör enkelt, antar jag. Nä, service, tillgänglighet och kundvänlighet är väl kanske inte vad Felia är kända för...

Emma sa...

Jag vet inte ens vad vi har för bredband- eller telefonoperatör...

Sambon svarar på telefonförsäljare och tar det han tycker är bäst. Så länge det inte kostar multum och funkar skiter jag i resten... ;-)
(Är det ett kvinnligt drag tror du?)

Bråkar det får han ta det. :-) Med tanke på att det här är första gången på hela veckan som jag sitter här mer än fem minuter är inte det mer än rätt tycker jag. :-)

Katarina sa...

Herregud ja...... under all kritik!

Trevlig helg!