Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 1 september 2010

Vad skulle jag personligen vinna/förlora per månad om jag röstade rödgrönt?

Som löntagare (inkomstskatt): Idag skulle jag gå back 120 kr/mån, men om vi även räknar med alliansens nästa skattesteg: -193 kr.
Som villaägare (fastighetsskatt/avgift): +/-0 kr
Som förälder (barnomsorg): + 360 kr
Som resande till och från jobbet: - 150 kr.

Totalt:
+17 kr/mån. (Wow...)

Det är väl bara att inse att alla partier närmar sig mitten. Skillnader finns det naturligtvis, men de verkar rörande överens på många punkter ändå..
Jag anser att oppositionen har många poänger i sin politik, samtidigt som jag tycker att alliansen har poänger i sin! Kan man inte slå ihop det och få det bästa av allt?



Ab

2 som har tyckt till:

Tessan sa...

Problemet är ju bara att folk inte riktigt är överens om vad som är det bästa ;-)

Freedomtravel sa...

Alla kommer ju aldrig vara överens om allt. Men när partierna närmar sig mitten och dividerar om småsaker tror jag egentligen att vi är ganska rätt ute. Enda problemet är att många unga då tycker att politiken blir ointressant och skiter i att rösta... eller röstar på extrempartier.