Min träningsblogg - Rund är också en form!

onsdag 22 september 2010

Det börjas "i tid"...

Vi kör lite potträning på yngsta sonen nu. Inte helhjärtat, men lite när vi är hemma och på helger och så. Tänk vad kul det kan vara att pilla på snoppen. H.E.L.A. T.I.D.E.N. ?!

Några karlar som har lust att förklara detta fenomen? Det tycks ju hålla i sig rätt länge menar jag...

6 som har tyckt till:

Alexandra sa...

Haha ja det vill jag med ha en förklaring på.

Go gôbbe från Götet sa...

Man vill väl ha nå't att hålla i när åskan går . . . å när åskan inte går för den delen.

Nä, så här är det.

I vissa regioner runt om i världen har män ofta med sig radband som en ständig förströelse. I Sverige är radband inte så vanligt förekommande . . .

Nu vet du ;)

oumberligating sa...

Okej jag känner mig manad att svara:
Har man en blogg som heter Oumberliga Ting så måste man det, självklart!
Personligen så vet jag inte om vi män hela tiden pillar på snoppen.....många kvinnor påstår det.....kanske beror det på att ni hela tiden har blicken fäst just vid den höjden, så när man pga klämda pungkulor måste rätta till "paket" så registrerar ni det?

När det gäller små barn så finns det mycket forskning på området.
Tjejer "pillar" lika mycket och är lika "stolta" men det är inte lika socialt accepterat enligt expertisen.....ett exempel på det var ju debatten för några år sedan om vad vi kallade organen.......för pojkarnas fanns det minst tre gånger så många olika ord och oftast lite "gulligare varianter", för tjejer blev resultatet något helt annat!
Vi män är säkert skyldiga till det också! (ler)
Fast när vi grabbar får skit så brukar jag säga att de flesta av oss har haft Mammor bakom oss!
Även SverigeDemokrater har varit gulliga bebisar med omtänksamma Mammor i bästa fall!
Fast ibalnd så undrar man!
Kommer länk strax!
Kram ifrån Peter!

oumberligating sa...

Här kommer länken.........kanske långt ifrån "snoppar" men någonstans så tror jag det finns ett samband........men det kan ju vara jag som "övertolkar".....

http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI&feature=player_embedded

Kram ifrån Peter!

Bibban sa...

jag ler när jag läser om sonen din, och kan bara konstatera att så var det ju när mina killar var små, och det håller nog i sig resten av livet;))
kram

Daniel sa...

Boys will be boys!