Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 18 december 2012

Muphys law...

Efter tidigare erfarenheter, bad jag idag äldsta sonen och mellansonen att uppföra sig och vara snälla, innan vi gav oss in på Ica! Väl därinne går de bärsäkragång..... som små ljus (!?!) Va, vad hände???

Istället får yngsta sonen självklart ett frispel vid hushållspappret och det håller i sig hela vägen, förbi  kassan. Ett högt, gällt skrik som nästan signalerar: 
"Mamma nyyyypper mig! HÅRT!!!!"


Det var nog exakt det många trodde att jag gjorde när jag kom, för jäklar vad de glodde. Jag hade lust att skrika: 
"- Nej! Jag slår inte mitt barn (som synes)! Det bara låter så..." *Suck*

Dagens positiva tanke: "Ok, de andra som kommer i gångarna med kundvagnar VEJJAR i alla fall när jag kommer..."  :-P


11 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Det värsta är ju när folk INTE vejjar i såna situationer!!!
Kram.

Ann-Sofie sa...

Hihi jag är sååå glad att mina småbarnsår är över :D

Sv: våra vintrar här är blöta, regn och sällan snö.

Kram

Gafflan sa...

Minns den hemska känslan av barn som skrek sig igenom butiker. Dom är visserligen stora nu men ändå...
Hände att otal gånger att jag helt sonika lämnade kundvagn (med matvaror i) och tog döttrarna under armarna och gick! ;)

kattiiiiss sa...

Min upplevelse idag på Bibblan med trean var ungefär samma. Jisses vad folk tittade. Ändå gick vi in i ännu en affär och upplevde samma sak. Att man aldrig lär sig haha

Kram K

madelein - sexbarnsmamma sa...

Arrgh, ungar :P
Ja, morotskaka är det godaste som finns!!

Susjos sa...

Puh...jag minns hur det var...nickar igenkännande...

Anneli Stålberg sa...

Härligt att du kan se det positiva i händelsen ändå! :) Kram!

Katarina sa...

Haha, åh kram!
Det går som sagt var över ;)

desperat hemmafru sa...

När jag och min son var och handlade på ICA för typ 14 år sedan (han fyller 16 alldeles efter nyår) så inträffade något som jag än idag kommer ihåg knivskarpt. Sonen vill ha något från en hylla när vi kör runt med vagnen i affären. Jag säger nej. Vad händer? Jo, ungdj-veln skriker rakt ut: AAAAJ, mamma slår mig! (Som straff?)

Det tragikomiska i situationen var att jag aldrig någonsin slagit honom. Men just då, i det ögonblicket, hade jag väldigt svårt att hålla mig... ;-)

Nyckelpigan sa...

Njuter av mina stora barn hehe ;)

Camilla sa...

Hihihi... Inget ont som inte har något gott med sig ;)
Kram!