Min träningsblogg - Rund är också en form!

fredag 26 februari 2010

Hoppas inte svenska folket går på den lätta?!

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, när jag läste att regeringen tvingar skatteverket att ta emot 6.000 (!) praktikanter för att nå målen i sin arbetsmarknadssatsning "Lyftet". I grund och botten är väl praktik ett bra sätt att komma ut på arbetsplatser och få kontakter, men att tvinga på en statlig myndighet 6.000 människor känns bara oerhört desperat.

(Men tanken slår mig ändå; varför inte "slänga av" alla dessa människor på Försäkringskassan. De kan sitta och bara sköta utbetalningar så folk får sina pengar i tid?! Där kan det knappast bli värre…)

Med valår i antågande känns det bara som att regeringen gör allt för att kunna säga att:
"- Vi lyckades sysselsätta X antal tusen människor med vår arbetsmarknadspolitik".
Hoppas inte svenska folket går på den lätta…!



SvD, Ab

0 som har tyckt till: