Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 29 augusti 2011

Bästa löparen - SÄMSTA, dåliga förloraren?


Har någon missat Usain Bolts tjuvstart 100 meter? Nä, tänkte det... Själv har jag tre funderingar:

Hade snacket om att ta bort den nya regeln över huvud taget funnits om inte det var just Bolt som hade tjuvstartat??

Tjuvstartade han med vilje?
För vi pratar ju inte om någon tiondels miss i starten. Det måste ju varit 5 sekunder. Minst! (Ja, jag är ironisk). Men det var ju en jäääätte-tjuvstart! Kan man verkligen missa så otroligt? Kanske.

Är Usain Bolt en barnunge?
Att man kan vara besviken, förbannad och ledsen har jag inga problem att köpa. Men att däremot vara förbannad på allt och alla och "hota" med att lämna VM köper jag inte. Jävla babyfasoner! Lämna VM då... Det enda han åstadkommer med det är att de andra får lättare att nå guldmedaljen. Jag är övertygad att hans konkurrenter inte hade saknat honom.

Nej, skärpning Bolt. Gör om och gör rätt istället! Bevisa vem som är bäst, istället för att bevisa vem som är den allra sämsta, dåliga förloraren genom tiderna!

5 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Det där har jag inte hängt med i alls, jag hänger visst inte med så bra ;) Men jag håller med. Gör om, gör rätt. Så blir det bra sen.

- sa...

Jag baxnade när jag läste rubrikerna igårkväll. Folk kräver att man ska göra om systemet?! Att det är orättvist att diska nån för att han tjuvstartat i några sekunder? Vad är det för jävla skitsnack! Det är ju som att säga att det är orättvist att ta körkortet för nån för att han körde bara LITE över gränsen.

Läser aldrig sportgrejer annars men detta läste jag och jag reagerade på alla gnällspikar som uppför sig som barnungar..

"Vad ska jaaaag få kvarsittning fööööör...jag kom ju bara en kvart försent..."

Barnens Hjältar sa...

Ja jag såg det där, bra var i varje fall att han slet av tröjan direkt. Han visste att han gjort fel och tjafsade inte emot (till en början).

Jomen smileys är perfekt för oss som har svårt för ironi och du är duktig med smileys :)

desperat hemmafru sa...

Har ingen tv just nu, men har läst om tjuvstarten. Och jag håller med. Dåliga förlorare är det värsta jag vet.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Bolt heter vår katt haha.