Min träningsblogg - Rund är också en form!

lördag 23 mars 2013

Det här med ålder och städning?


Kan ni gå upp och städa era rum? frågade jag barnen.

"- Jaaaaa!" svarade 2-åringen glatt.
"- Ok då!" sa 5-åringen ganska snabbt (men neutralt).
"- Men ååååååh...." suckade 9 åringen.

Hur kommer det sig att den där städlusten försvinner med åldern? 


14 som har tyckt till:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag minns inte den tif, om den funnits, då jag tyckte det var roligt att städa. Kram.

Fia sa...

Den är riktigt bra! Vi fastna efter första avsnitt och sitter nu som klistrade när vi tittar, sååå spännande!

Hahaha det har jag också undrat. Neo han får vi tjata och tjata på för att han ska städa. Och snabbt städar han sen också så jag brukar hota med sopsäcken ;)

Shamrock sa...

Jag kan informera om att när man passerat 40 är det helt borta

Nyckelpigan sa...

Wait for it... De blir tonåringar oxå & då ska du få se på oreda ;)

Trillingnöten sa...

Jag är 30 nurå, going on 31, och jag tänker alltid: Jävla skitstädning, hata, hata, hata. Eh. Jag vet inte hur det kommer att vara om 10 år när jag redan känner så? Eller vid 80 liksom??? Kanske man får värsta utbrotten vod tanke på städning...

Nett sa...

Jadu, den där städlusten kommer aldrig att infinnas, har egna erfarenheter. Fast skall jag jämföra mina döttrar mot sonen så är sonen min mer medgörlig att få han till att städa.

Joanna Björkqvist sa...

Jag har aldrig haft någon städlust och det blir bara värre med åren... Suck...

Kram!

kattiiiiss sa...

Haha :-)

Ha en skön kväll!
Kram K

Madelein - Mother of six sa...

Tack tack :-)

Susjos sa...

Som sagt, vänta till de blir tonåringar...suck!

Camilla sa...

Tänk dig jag då som har en 16 och en 18 åring...Dom vet nog inte vad städa är
;)
Kram!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Haha, snacka om det. Kolla bara på mej, 35 och avskyr det!

Madelein - Mother of six sa...

Bra fråga, det undrar jag med :-)

Anna Granström sa...

Haha! Det gäller att lura dem från början att städning är ASKUL! Tror vi projicerar vårt ogillande ganska mycket...