Min träningsblogg - Rund är också en form!

tisdag 19 april 2011

Vargjakten, kapitel 18...

Vargen som "attackerade en barnfamilj" (...) fick många rubriker i veckan. Likaså antar jag att alla jägare fick vatten på sin kvarn...

Idag skriver Svenska Jägarförbundet en debattartikel i SvD där de menar att man inte ska "håna de som lever nära vargarna".
Handlar det om hån? De allra flesta som bor där har väl bosatt sig av fri vilja? Jag är definitivt ingen storstadsmänniska och även om jag skulle vilja ha närmare till affärer och annat, bosätter jag mig inte i centrala stockholm och kräver att de ska stänga ner nattklubbarna för att jag ska få lugn och ro, samtidigt som jag får nära till affärerna...?!


Man nämner också att: "En överväldigande majoritet av svenska folket anser att dagens vargstam på cirka 200 djur inte bör tillåtas öka", men man skriver inga siffror hur det ser ut totalt sett. Man skriver bara att 69 % av de som bor i vargtäta län inte tycker att vargbeståndet ska öka. Ok... Men resterande delar av svenska folket då...?!

7 som har tyckt till:

Anonym sa...

Bra skrivet Västgötskan!

Petra sa...

jadu, tänkvärt skrivet.

Bella sa...

Bra skrivet! Det verkar som att många glömmer bort att man själv väljer vart man vill bosätta sig och att man får anpassa sig efter omgivningen och inte tvärt om.

- sa...

Jag blev inte tillfrågad...

Men det är som vanligt med statistik, man frågar x antal personer och anpassar sen siffrorna till vad man vill ha för resultat. Det låter sig göras.

Jempa sa...

Citerar Rocky: 'Det är som att bo på T-centralen och klaga på att det kör omkring en massa tåg därnere.'

Västgötskan sa...

Jempa:
Den där Rocky kanske inte var bara muskler och ingen hjärna... ;-)

Jempa sa...

Fast jag menar seriefiguren Rocky.. Har har inga muskler alls, är bara rolig. :)