Min träningsblogg - Rund är också en form!

måndag 5 mars 2012

Frågestund - Vad jag jobbar med...

Söndagens kalas blev en ganska stilla tillställning. Bara jag, föräldrar och bror + sambons föräldrar. Övriga parter var sjuka/magsjuka. Och då vill jag inte ha hit dem... (Sorry).  ;-)

Jag bakade en egen sockerkaka och sen piffade jag till den med lite vispgrädde och hallon. Enkelt kan också vara gott! 



Idag var det måndag och jobbdags igen. Lite nya arbetsuppgifter skulle läras in. Ett år äldre och lära sig nytt. Det rimmar illa... Nädå, det gick bra. ;-)


*pustar ut efter en 8 timmar lång arbetsdag och tankarna snurrar*


Ni som undrar vad jag jobbar med; jag sitter på kundtjänst och hjälper kunder med bl.a. pris- och leveranstider, lite mer tekniska frågor (inom EL/VA-sidan) ger råd och tips angående produkterna osv...
Idag var jag nere i receptionen för vi ska lära oss den också, ifall vi behöver hoppa in med kort varsel när/om den ordinarie tjejen är borta.

Vad jobbar ni med då? *nyfiken*



20 som har tyckt till:

kattiiiiss sa...

Kul att veta!

Sockerkakan ser god ut.
Det behöver inte vara komplicerat för att det ska vara gott :-)

Gafflan sa...

Administration och ekonomi på en liten mekanisk firma. Jag kan mycket om bl a plåt, rör, plattjärn, bult, muttrar och andra skruvar i olika material och dimentioner. Undrar om jag pratat med dig för vi gör även beställningar även hos VA-leverantörer. :D

Västgötskan sa...

Gafflan:
Ha ha! Vem vet... Du vet ju att jag heter Malin i alla fall, så du får väl kolla om det finns någon som heter så? ;-))

Ezter sa...

Ljusfabrik!

Mallan sa...

Jösses kan du sånt :-) Jag jobbar som företags-coach :-) Kram

Jempa sa...

Jag jobbar på Tradera. :)

Unknown sa...

Tudelooo Tjejen,

Jag jobbar med sälj och marknad med inriktning på webb.

Kram Camilla

Erika sa...

Vad gott det ser ut! Har aldrig tänkt på att man kan göra en sån efterätt. Kanonbra och enkelt. Det ska jag lägga på minnet!
Kram!

Fia sa...

Ååååå så gott det såg ut!

jag jobbar i kassan, delikatessen och kallskänken på Ica =)

äppelblomman sa...

Jag är tråkig maskinoperatör men hoppas på att snart få byta yrke;-)
Dina bakelser är en á 80 tal;-) *fniss*
Kram K

Anonym sa...

Internt kallas det objekledare. Delprojektledare enklare sagt där vi gör Sveriges snyggaste lastbil!

4U2 sa...

Det ser riktigt smarrigt ut!

Nyckelpigan sa...

Jag brukar göra likadana fast med rulltårta som botten. Gott & superenkelt.
Jobbar som undersköterska på ett gruppboende :)

Ingmarie sa...

Jobbar? :-)
Sjuksköterska, journalist, löptränare, yogainstruktör, Powerplateinstruktör och författare.
Typ...
Men sällan allt på samma gång. ;-)

Trillingnöten sa...

Kundtjänst låter spännande! jag själv är ju...lärare som du vet :)

Madlar sa...

Administrativ sjuksköterska på dialys/njurmott. Har dessutom ett litet företag med assistanssamordning med en handfull anställda.

Nett sa...

Men så gott det där såg ut att vara :) Jobbar med, ja.. som kvinna är man allt tycker man. Som undersköterska inom vården är man desto mera ;) Nåja.. jag är på ett rehabiliterade kortidsboende för somatiskt sjuka från 18 år och uppåt :)

Åsa sa...

Jag jobbar som undersköterska med lite "agressiva" dementa.

mikael sa...

Administratör på Gbg universitet

Malla sa...

Jag jobbar som Content Producer, håller alltså på att skriva en massa innehåll till hemsidor,samt förbättra befintliga texter eller lägga till såna som saknas. Jag jobbar också en del med att kontakta bloggare i olika ärenden och att bara vara kreativ :)
Jag trivs bra.