Min träningsblogg - Rund är också en form!

torsdag 22 september 2011

Rött - med eller utan smak?

En bra sak med att vara föräldraledig är att man kan storhandla själv de dagar de stora killarna är i skola/dagis och det bara är jag och lill-skiten. Det blir så lugnt och skönt i affären..!

Plus att jag kan köpa de matvaror och märken jag själv tycker om. Som ketchup. Hela min familj (förutom jag själv) envisas med att köpa Felix ketchup. Jag tycker den smakar typ ingenting. Lite artificiellt på något sätt. Men mest ingenting.

Istället köper jag Heinz när jag handlar utan yttre påtryckningar. Det blir lite muttrande vid matbordet om att den är "stark". Men ja... Den SMAKAR faktiskt någonting!
(Nu är det reklamvarning här. Men nej jag får inget för att skriva det här).



Vilken ketchup föredrar ni?
Och har ni matvaror ni inte alls kommer överens om?

5 som har tyckt till:

äppelblomman sa...

Så är det här hemma med... Jag handlar helst själv annars blir det både det ena och andra i min vagn;-)
Kram K

Janeth sa...

Haha, här sitter oxå en till som tycker att det är bra att passa på när dom andra är iväg MEN det tycker inte min lilla vila Matilda :(
Gallskriker och ska bara bäras =P
Så jag är glad om jag kommer hem med ens hälften av allt jag behövde ha hem =D

En fin torsdag till er!!

- sa...

När jag var lite var det Felix ketchup men just nu är det faktiskt Heinz jag har i kylen. Men för det mesta kör jag väl på det billigaste (det går inte åt mycket ketchup här). Har funderat på att prova att göra egen ketchup sen jag såg en kock på teve göra det. Men det verkar lite baltigt ;))

Barnens Hjältar sa...

Vi köper bara Heinz. Ungarna gillar ingen annan.
Har du läst det här förresten, hahaha
http://www.market.se/Brancher/Mobler-inredning/Ikea-oppnar-mansdagis/?ExpandComments=true

Emma sa...

Jag vill ha Felix ketchup. ;-)

Tycker bäst om att handla alldeles själv eller med hela familjen...

Då får sambon köra vagnen med dottern i medan jag och sonen smyger, springer, skrämmer de andra och plockar mat. :-D